Olivia Dunne

Atlet gik viralt for svedpletter: Nu lander hun vild sponsoraftale

Sportsnytnov. 03 , 12:33
En enkelt aften på tribunen satte gang i en lavine af reaktioner. Nu tager historien en helt uventet drejning.
Tilskuerpladserne på Great American Ball Park i Cincinnati var fyldt, da Pittsburgh Pirates besejrede Reds 4-3 i september.
Blandt de mange tilskuere til baseballkampen var Olivia Dunne, tidligere elitegymnast og nu model, og fulgte intenst med i kampen.
Hendes kæreste Paul Skenes leverede nemlig en præstation, som mange mente var værdig til en Cy Young-titel, med seks pointløse innings og en ERA på 1,97 for sæsonen.
Kameraet fangede imidlertid Dunne i et øjeblik, hvor hun med hænderne over hovedet heppede på Skenes.
Det afslørede mørke svedpletter under armene på hendes grå trøje, og billedet gik viralt.
Mange så det som et ganske almindeligt øjeblik for ethvert menneske, men der var også brugere, der sendte spydige kommentarer.
På Instagram svarede Dunne med selvironi:
- Man kan ikke bebrejde en pige for at være nervøs.
Fra svedplet til sponsorcheck
Kort tid efter afslørede Dunne, at hun havde indgået en stor aftale med deodorantfirmaet Secret.
I en humoristisk reklamevideo holder hun sin svedplettede trøje op og siger:
- Jeg fandt ud af, at jeg får stress-sved, og jeg fandt ud af det på den hårde måde. Jeg ved godt, det lyder skørt, men piger sveder også.
Videoen fortsætter:
- Jeg havde ikke Secret dengang, men heldigvis har jeg det nu. Så kan jeg heppe og blive begejstret uden at bekymre mig om replayet.
Sports Illustrated skriver, at Dunne med kampagnen viser en bemærkelsesværdig evne til at gøre en ubehagelig situation til en branding-mulighed.
Det er ikke første gang, hun formår at bruge sin popularitet strategisk. Tidligere har hun arbejdet med mærker som Nautica, Crocs, American Eagle og Invisalign.
Humor, timing og forretningstalent
Den 23-årige amerikaner vandt et NCAA-mesterskab med LSU i 2024, og hun har for længst bevist, at hun forstår balancen mellem sport og selvpromovering.
Efter sin karriere som gymnast har hun skabt en platform med over fem millioner følgere og et ry som en af de mest indflydelsesrige unge atleter i USA.
Reaktionerne på den nye reklame har været overvejende positive.
- Elsker, at du vender det til noget positivt, skrev en fan under videoen.
En anden tilføjede:
- Det her er den ultimative måde at tage ejerskab på.
Olivia Dunne viste, at selv om man kan blive til grin på nettet, kan man selv ende med at grine hele vejen hen i banken.
Sponsoraftalen vurderes til at være på et beløb i millionklassen i danske kroner.
Mest læste

Loading