Rygterne om den tidligere Red Bull-chef peger i flere retninger
Christian Horner har efter fyringen fra Red Bull i juli prøvet at finde ud af, hvor han skal fortsætte sin Formel 1-karriere.
Cadillac blev tidligt nævnt som en oplagt mulighed, men de amerikanske debutanter har meldt klart ud, at de ikke har planer om at hente ham ind.
Med Graeme Lowdon allerede udpeget som teamchef er spekulationerne om Horner blevet pure afvist af holdets ledelse.
Dermed forsvandt en af de mest realistiske destinationer hurtigt fra billedet.
Horner kan heller ikke forvente en chance hos Mercedes, McLaren eller Ferrari, hvor ledelserne sidder urokkeligt fast.
Hos Audi og Williams er der også sat kurs, mens Haas fremstår uinteressant uden en større ejerændring.
Alpine som realistisk scenarie
Med de fleste døre lukkede peger flere rapporter på Alpine som et sandsynligt næste skridt.
Holdet fra Enstone mangler en permanent teamchef, og Horner ville med sin erfaring og sine resultater kunne bringe struktur til et projekt, der i årevis har underpræsteret.
Ifølge F1 Oversteer har der allerede været forlydender om, at Horner kan købe en andel af Alpine for omkring 2,6 milliarder kroner.
Det ville kræve investorer bag ham, men han har tidligere vist evner for at kunne indgå store aftaler.
Alpine er samtidig hårdt presset i mesterskabet, og Renault-ledelsen kan næppe ignorere en mulighed for at hente en profil med otte kørermesterskaber og seks konstruktørtitler på cv’et.
Alligevel er der bump på vejen, da Horner tidligere har været skarp kritiker af Renault-motorerne.
Flere mener, at han må lægge en form for undskyldning på bordet for at glatte uenigheder ud.
Derudover står Flavio Briatore stærkt i organisationen, og et magtforhold mellem ham og Horner kan vise sig vanskeligt.
Ralf Schumacher har dog vurderet, at en løsning kunne være, at Briatore fastholder rollen som netværksbygger, mens Horner tager styringen på det sportslige område.
Aston Martin holder interessen åben
Alpine ligner måske den mest logiske destination, men
Aston Martin er pludselig blevet bragt i spil.
Den tidligere kører Juan Pablo Montoya udtalte i en podcast, at han ser Horner passe bedst ind hos Aston Martin:
- Jeg ser ham på et team som Aston, fordi han har arbejdet tæt sammen med Adrian Newey i mange år, og de kender hinanden rigtig godt.
Bernie Ecclestone har peget på, at Horner sandsynligvis kun vender tilbage til Formel 1, hvis han får mulighed for at eje en del af et hold.
Aston Martin har i forvejen store profiler i ejerkredsen, men netop den konstruktion kan åbne for en aftale, hvor Horner får mere end blot en klassisk teamchefrolle.
Det kan derfor vise sig, at spørgsmålet ikke handler om, hvorvidt han vender tilbage, men hvilket hold der er villig til at give ham den indflydelse han kræver.