Lewis Hamilton springer første træningspas over i Mexico, mens
Ferrari udnytter endnu en rookie-session.
Lewis Hamilton kommer ikke i aktion under den første fri træning ved weekendens grandprix i Mexico. Ferrari har bekræftet, at briten erstattes af
Antonio Fuoco i den første session.
Fuoco, der er en del af Ferrari Driver Academy og kører for holdet i World Endurance Championship, vil tage plads i SF-25.
Han vandt sidste år 24-timersløbet i Le Mans i Ferraris 499P og er en erfaren test- og udviklingskører for det italienske team.
Fuoco har tidligere testet Formel 1-biler for Ferrari og kender organisationen indgående, hvilket gør ham til et naturligt valg til rollen i Mexico.
Fokus på udvikling og format-tilbagevenden
Det mexicanske grandprix markerer et skifte tilbage til det traditionelle løbsformat efter sprintweekenden i Austin.
Hamilton vil være tilbage i bilen til den anden træningssession fredag.
På den anden side af garagen forventes Charles Leclerc at deltage fra første session.
Monegaskeren har netop sikret sig sin sjette podieplacering i sæsonen med en tredjeplads i USA og arbejder videre på at konsolidere Ferraris position i konstruktørmesterskabet.
Ferrari ligger i tæt kamp med Mercedes og hvert point i de kommende løb kan vise sig afgørende.
Ferrari har hidtil udnyttet to af sine fire obligatoriske FP1-sessioner med rookies.
Dino Beganovic deltog i Bahrain og Østrig tidligere på året.
Disse sessioner er en del af FIA's regler, som skal give unge kørere erfaring med Formel 1-materiel under officielle træninger.
Fremgang for Hamilton efter sommerpausen
Selvom Hamilton ikke nåede podiet i Austin, leverede han en af sine bedste weekender i sæsonen.
Han sluttede som nummer fire, lige bag sin teamkammerat, og blot få sekunder fra top tre.
Siden sommerpausen har briten vist fremgang i forhold til første halvdel af sæsonen og har i flere løb været tæt på at matche Leclercs tempo.
Denne udvikling giver teamet flere muligheder i strategi og pointindsamling, og det bliver interessant at følge, hvordan Hamilton og Ferrari klarer sig i de kommende løb, hvor marginalerne i mesterskabet er små.