Et højspændt øjeblik efter løbet har sat gang i en række spekulationer om relationer og roller på et af feltets mest dominerende teams.
Det var ikke kun temperaturen på asfalten, der var høj efter
Bahrains Grand Prix.
I Red Bulls garage udspillede der sig en opsigtsvækkende scene, da Max Verstappens mangeårige manager,
Raymond Vermeulen, og teamets rådgiver
Helmut Marko havde en intens samtale.
En samtale, der hurtigt fik paddockens opmærksomhed – og senere blev diskuteret flittigt i medierne.
Sky Sports’ pitreporter Ted Kravitz kunne efter løbet fortælle, at Vermeulen opsøgte Marko og tydeligt gav udtryk for sin utilfredshed.
Ifølge Kravitz var tonen skarp, og Vermeulen endte med hastigt at forlade garagen med et meget sigende kropssprog, hvor han angiveligt rev sit adgangspas af i frustration.
Alt sammen foran øjnene på både teammedlemmer og journalister.
Skuffelser og tekniske problemer
Baggrunden for det højspændte øjeblik skal findes i selve løbet, hvor
Max Verstappen endte på en skuffende sjetteplads – langt fra det niveau, man normalt forbinder med hollænderen og hans
Red Bull-racer.
Bilen kæmpede med både bremser og balance, og også holdets startprocedurer – herunder det såkaldte "trafiklys"-system – var under kritik.
Situationen var langt fra ideel, og irritationen var til at tage og føle på.
På søndag køres det næste Grand Prix i Jeddah i Saudi-Arabien – et løb Verstappen dominerede sidste år med en sejrsmargin på over 13 sekunder – og den regerende verdensmester har nu sat ord på, hvad det var, der skabte røre i kulisserne.
"Vi var alle frustrerede"
Verstappen lagde ikke skjul på, at stemningen på teamet var præget af skuffelse, men han nedtonede samtidig dramatikken.
Ifølge ham var der tale om en samtale, som – trods det høje følelsesniveau – ikke er usædvanlig i sportens verden:
- De havde bare en snak om alt det, der var gået galt. Folk ser det på hver deres måde, men jeg tror ikke, det var så alvorligt. Selv Christian (Horner, teamchef, red.) kom hen og deltog, og til sidst handlede det bare om, at vi alle sammen var frustrerede over resultatet. Det er normalt – vi brænder for holdet og resultaterne.
Med en sæson hvor Red Bull for første gang i årevis for alvor skal kæmpe for at holde rivalerne stangen, er det tydeligt, at selv de mindste revner i samarbejdet hurtigt bliver forstørret.
Men Verstappen er ikke bekymret. I hans øjne er passionen og engagementet i garagen noget af dét, der driver holdet frem – også når det hele koger lidt over.