Charles Leclerc går ind til Monacos Grand Prix som Ferraris bedst placerede kører i VM-stillingen, men med blot 12 point ned til
Lewis Hamilton er kampen mellem holdkammeraterne stadig tæt.
Alligevel er det tydeligt, at hverken Leclerc eller Hamilton tillægger denne interne duel den store betydning. For dem handler det i langt højere grad om at genopbygge
Ferrari som en seriøs titeludfordrer.
Leclerc har ganske vist ført kvalifikationsduellen 6-1, men han havde en svær weekend i Imola, hvor Ferrari blot kvalificerede sig til sjette startrække.
Og selvom han har haft overhånden i Grand Prix’erne med 57 point mod Hamiltons 39, har britens stærke præstationer i Sprint-løbene, inklusive en sejr i Kina og en podieplads i Miami, holdt ham inden for rækkevidde.
Forud for løbet i Monaco har Leclerc løftet sløret for, hvad han har lært af sin nye teamkammerat.
Fascinerende at observere Hamilton i det daglige
Det handler ikke kun om fart, men i høj grad om tilgang og arbejdsmetode.
Hamilton er ofte den sidste, der forlader banen, og den disciplin har gjort indtryk på Leclerc.
I et interview med Monaco Tribune forklarer han, at selvom Carlos Sainz også var grundig, så arbejder Hamilton på en helt anden måde, som har været fascinerende at observere.
- Han er ekstremt talentfuld og har en meget interessant kørestil, som jeg nogle gange benytter mig af i løbene, hvis det er det rigtige at gøre, siger Leclerc.
Han fremhæver også, at deres relativt ensartede stil, især i deres tilgang til sving, gør det lettere for Ferrari at samle og anvende feedback i udviklingsarbejdet.
Mens samarbejdet mellem de to stjernekørere synes at blomstre, er realiteterne for Ferrari langt fra rosenrøde.
Fokuserer ikke længere på mesterskabet
Hverken Leclerc eller teamet taler længere om mesterskabet.
Han er hele 85 point bag McLarens Oscar Piastri, og holdet er 165 point efter McLaren i konstruktørstillingen.
Ferrari begyndte sæsonen som en af favoritterne, men nu handler det mest om at redde æren og måske hente en enkelt eller to sejre.
I kulissen ulmer frustrationerne.
Ifølge flere medier skulle teamchef Fred Vasseur internt have peget fingre ad Enrico Cardile, Ferraris tidligere tekniske direktør, for årets problemer med bilens køreegenskaber.
Cardile er nu skiftet til Aston Martin, men Ferrari har angiveligt forsinket hans start der og dette har resulteret i spekulationer om interne spændinger.