En genåbnet kontakt kan sende denne kører tilbage til sit tidligere hold.
Red Bull mangler et klart svar på, hvem der skal sidde ved siden af
Max Verstappen i 2026. Beslutningen trækker ud, fordi 2026-reglerne ændrer alt.
Holdet vil have to stabile pointtagere hver weekend. Det er ikke sket endnu. Yuki Tsunoda har haft en svær sæson og ligger langt nede i stillingen.
Isack Hadjar peger opad, men han er stadig rookie. Liam Lawson fik chancen tidligere og greb den ikke.
Racing Bulls vurderer Arvid Lindblads “fysiske udholdenhed” i test. Det kan flytte på kabalen, men det løser ikke Red Bulls behov i 2026.
I kulissen er en anden mulighed imidlertid vokset frem.
Williams-køreren
Alex Albon har indtil videre haft 121 Grand Prix-starts og har opbygget sig god erfaring.
Han kender sågar presset ved at være makker med Verstappen, og siden skiftet til Williams har han skabt et navn for sig selv som en habil kører.
De to podieplaceringer fra tiden hos Red Bull står stadig som det ypperste i karrieren, og nu er han 29 år gammel og i sin bedste alder for et skifte til et sæde hos et hold på øverste hylde.
Samtalerne lever, men prisen kan blive høj
Rapporter peger på, at dialogen mellem Red Bull og Albon er blevet genoptaget og beskrives som en mulighed, der kan blive aktuel allerede i 2026.
Styrkerne er tydelige. Albon hjælper allerede Tsunoda en del, og han forstår, hvordan bilen skal udvikles over en sæson.
Red Bulls thailandske medejer Chalerm Yoovidhya støtter et muligt skiftet, skriver F1 Oversteer.
Skridtet rummer dog også en alvorlig bagside for Albon, hvis det mislykkes.
Williams-projektet har fået retning på projektet, og holdet arbejder langsigtet mod 2026.
Albon har kontrakt mindst til udgangen af 2026 og er blevet et centralt anker hos teamet.
Et skifte før kontraktudløb vil kræve en løsning, der giver mening sportsligt. Det kan også koste dyrt for Red Bull i en tid, hvor de fleste kørere er bundet.
Udsagnet skærer ind til kernen. Red Bull vil have sikkerhed for point og udvikling, og de vil have en kører, der kan hente en masse point over 24 løb.
Historien trækker med læringen fra fortiden
Albon er halvt britisk og halvt thailandsk, kom ind hos Toro Rosso i 2019 og rykkede hurtigt samme år op til Red Bull.
To gange var han tæt på sit første F1-sejrsløb, men de to episoder med Lewis Hamilton i Brasilien 2019 og Østrig 2020 kostede tungt.
Siden byggede han sig op igen hos Williams. Han hentede point i svære weekender. Han fandt ro i rollen som teamleder på banen. Det har givet ham et nyt renommé.
Netop derfor er timingen delikat. Williams ser 2026 som et vendepunkt ,og “alle” hos Williams er begejstrede, hvilket ikke gør beslutningen lettere.
Red Bull kan tilbyde en vinderbil og udsigten til trofæer. Williams kan tilbyde ejerskab i projektet og en klar stemme i udviklingen.
Hvad der vejer tungest, kommer til at afgøre næste skridt. Og fordi samtalerne er i gang, tyder meget på, at muligheden er reel, skriver F1 Oversteer.