Flere spillere langer ud efter WTA’s seneste tiltag. Hvorfor møder en simpel designændring så meget modstand, og hvad er det egentlige problem?
Women's Tennis Association (WTA) har lanceret et nyt logo i forsøget på at markere en "ny æra" for kvindetennis.
Det nye design fjerner den ikoniske silhuet af en kvindelig tennisspiller i en servestilling og erstatter den med en mere stiliseret skrift, hvor bogstaverne W, T og A præsenteres i grønne og hvide nuancer.
Men den nye visuelle identitet har mødt skarp kritik fra flere profiler i tennismiljøet.
Blandt de mest markante stemmer er den tidligere verdensetter i double, Kristina Mladenovic, og den britiske spiller Tara Moore.
Begge spillere sætter spørgsmålstegn ved, hvorfor WTA overhovedet har investeret penge i et nyt logo, når forbundet samtidig kæmper med økonomiske udfordringer.
På de sociale medier langer Kristina Mladenovic ud efter beslutningen og undrer sig over både designet og meningen bag ændringen:
"Hvordan kan man finde på dette? Hvem godkender det? Grøn og hvid? Ingen tenniselementer? Hvad repræsenterer det? Det tidligere logo var langt bedre."
Moore var endnu skarpere i sin kritik og pegede direkte på WTA’s økonomiske prioriteringer.
"Jeg har hørt, at denne 'rebranding' kostede et sekscifret beløb... De siger, de ingen penge har, men spilder dem på dette," skrev hun.
Hun mener, at WTA burde fokusere på at forbedre arbejdsforholdene for spillerne i stedet for at lave kosmetiske ændringer.
Debatten om logoet er blot den seneste i en række kontroverser omkring nogle højtstående beslutninger i Tennis.
Tidligere har Mladenovic også kritiseret ændringerne i mixed doubles-formatet ved US Open, hvor puljen af spillere er blevet halveret fra 32 til 16 hold.
Den franske spiller mener, at denne ændring skader turneringens prestige.
"Dette ligner mere en opvisning end en Grand Slam-begivenhed," skriver hun på de sociale medier.