jannik sinner

Jannik Sinner vender tilbage til skiløjperne sammen med Gucci

Tennisokt. 31 , 16:16
Jannik Sinner vender tilbage til sine rødder i de italienske alper i en ny kampagne, hvor mode og vintersport forenes.
Jannik Sinner har siden sin barndom haft en tæt tilknytning til bjergene.
Han voksede op i Sydtyrol i det nordlige Italien, hvor hans forældre arbejdede på et skisportssted.
Allerede som treårig begyndte han at stå på ski, og som syvårig vandt han det italienske juniormesterskab i storslalom.
Som 11-årig blev han nummer to ved de nationale mesterskaber.
Han valgte dog at skifte spor i teenageårene.
Fysisk var han endnu ikke klar til at konkurrere med de bedste i skisport, og han oplevede i stedet større muligheder i tennissporten, hvor han kunne udvikle sig mere gradvist.
I modsætning til skiløb, hvor en enkelt fejl kan koste hele løbet, gav tennis ham en platform, hvor der var plads til at begå fejl og stadig komme tilbage i kampen.
Siden da er han blevet en af verdens førende tennisspillere med flere Grand Slam-titler og en central rolle på det italienske Davis Cup-hold.
Nyt samarbejde med Gucci og Head
I en ny kampagne vender Jannik Sinner nu tilbage til bjergene, denne gang som frontfigur i Guccis nye vintersportskollektion kaldet "Gucci Altitude".
Kollektionen markerer modehusets første satsning inden for vintersportsudstyr og lanceres forud for vinter-OL i Milano og Cortina i 2026.
Kampagnen er fotograferet i et bjerglandskab, hvor Sinner optræder i blandt andet en snejakke med Guccis karakteristiske monogram, samt skiudstyr designet i samarbejde med det østrigske mærke Head.
Head har i flere år været en af Sinners faste sponsorer og er kendt for udstyr til både ski og ketsjersport.
Sinner beskriver oplevelsen som noget helt særligt. Han fortæller, at han altid har haft en kærlighed til bjergene, og at optagelserne fandt sted i en imponerende naturkulisse, som gjorde et stort indtryk på ham.
Han har siden 2022 været global ambassadør for Gucci og har tidligere medvirket i flere af modehusets store kampagner, herunder "Gucci is a Feeling" og en julekampagne sidste år.
En naturlig rolle
Samarbejdet mellem Gucci, Head og Sinner har tidligere resulteret i blandt andet en hvid sportstaske med Guccis logo, som han ofte ses med ved tenniskampe.
Med den nye vintersportskollektion trækker kampagnen endnu tydeligere tråde mellem hans fortid som skiløber og hans nuværende rolle som international sportsprofil.
Optagelserne krævede ingen stuntdouble.
Sinner har bevaret sine færdigheder på ski og kunne uden problemer kaste sig ud på pisten.
Kampagnen fremhæver dermed både hans tekniske kunnen og hans tilknytning til bjergene, hvilket gør ham til en troværdig ambassadør for netop denne kollektion.
Mest læste

Loading