Der har på det seneste været spekuleret en del i Jumbo-Vismas fremtid, da de mister en storsponsor ved årets udgang.
Når denne sæson er overstået, kan Jumbo-Visma ikke længere forvente opbakning fra hollandske Jumbo. Virksomheden har nemlig valgt at trække sig fra alle deres sponsormæssige aktiviteter ved årets udgang.
Derfor har Jumbo-Visma, der har danske
Jonas Vingegaard med på holdet, været nødt til at se sig om efter nye sponsorer.
Det har givet anledning til et væld af spekulationer. Blandt andet har der været forlydender om et større saudiarabisk sponsorat, ligesom Amazon har været nævnt som sponsor. Desuden var der også tale om en potentiel fusion med Quick-Step.
Nu ser det dog ikke ud til, at noget af det bliver en realitet. Til gengæld kan holdet glæde sig over, at der er blevet indgået aftaler, som sikrer holdet i de kommende år.
Sportsdirektør Merijn Zeeman har afsløret, at de tager hul på et nyt kapitel, der naturligvis også byder på nye sponsorer.
"Vi vil gerne fortsætte med at skrive historie i de næste ti år, og jeg kan sige, at vi efter en dejlig tid med Jumbo nu går i gang med et nyt kapitel," siger han til belgiske Het Nieuwsblad.
I denne forbindelse fortæller han, at holdchef Richard Plugge og kommerciel chef Sander Kruis har arbejdet hårdt på at sikre økonomien. Det er de lykkedes med, da de har indgået en række aftaler med 'meget gode selskaber'.
"Det er nu sikkert, at vi kan fortsætte med at udbygge holdet i de kommende år. Siger jeg dermed, at holdets fremtid er sikret? Ja, det gør jeg absolut. Men jeg kan ikke gå i detaljer," lyder det fra ham.
Efter sigende skulle de have en aftale i stand med Pon Holdings, der blandt andet ejer cykelmærket Cervelo. Det er det mærke, som Jumbo-Visma har benyttet sig af de seneste år.