En kommentar fra en tidligere racerkører har sat gang i noget større, og teamet har reageret stærkt.
Det lignede en almindelig F1-weekend, men da Sky Tysklands hold mødte op i paddocken under Ungarns Grand Prix, blev der trukket en usædvanlig streg i sandet.
Aston Martin nægtede at tale med nogen fra det tyske tv-hold, så hverken værten Peter Hardenacke eller ekspertkommentatoren
Ralf Schumacher kom til at stille spørgsmål til kørerne
Fernando Alonso og
Lance Stroll, eller for den sags skyld teamets ledelse.
Beslutningen kom dog ikke uden forvarsel.
Forholdet mellem Aston Martin og Sky Tyskland har nemlig været anspændt i nogen tid.
Kilder tæt på holdet bekræfter, at det ikke blot handler om én bestemt bemærkning, men om en voksende utilfredshed med dét, de opfatter som ubalanceret dækning.
Det begyndte for alvor at røre på sig efter det britiske Grand Prix, hvor Lance Stroll udbrød over teamradioen:
- Det her er det værste stykke lort, jeg nogensinde har kørt."
Udbruddet kom, skønt han var endt som nummer syv og havde hentet seks VM-point under særdeles vanskelige forhold.
Ralf Schumachers kritik blev for meget
Det var netop denne kommentar, som Ralf Schumacher senere kastede sig over.
Han mente, at Stroll burde undskylde over for sine ingeniører, og det faldt ikke i god jord hos det britiske team.
Ifølge The Mirror blev denne udmelding set som den udløsende faktor bag beslutningen om at afvise interviewanmodninger ved det næste løb.
Schumacher selv erkendte på live-tv, at teamet næppe havde lyst til at tale med dem "fordi de ikke bryder sig så meget om os lige nu."
Men kritikken stopper ikke dér.
Aston Martin føler sig generelt nedprioriteret af Sky Tyskland, ikke mindst fordi holdet sjældent bliver inkluderet i de mere officielle medierunder som pressemøder og interviews i ’TV-pen’-området.
Holdets attitude er kun blevet forstærket af, at teamets præstationer har været bedre i år, end mange forventede.
De mener derfor, at dækningen ikke afspejler den positive udvikling.
Et signal før sommerpausen
Der er ikke tale om en fuld boykot.
Aston Martin vil fortsat tillade, at Sky Tysklands journalister deltager i torsdagsbriefinger før løbene, og hvis Alonso eller Stroll ønsker det, kan de stadig tale i de officielle medierunder.
Men den kolde skulder i Ungarn er et signal om, at de ønsker respekt og retfærdig behandling.
Peter Hardenacke har siden erkendt, at de "måske har været lidt for kritiske" i deres dækning.
Det er endnu uklart, om konflikten fortsætter efter sommerpausen, hvor Formel 1 vender tilbage med det hollandske Grand Prix.
Det er ikke første gang, en Formel 1-organisation tager drastiske skridt mod pressen.
I 2022 valgte Red Bull en lignende strategi mod Sky Sports, efter at Lewis Hamiltons VM-nederlag i 2021 blev omtalt som "et tyveri".
Aston Martin følger nu samme spor og lægger pres på medierne, så de fremover holder sig til fakta i stedet for fornemmelser.