Sergio Perez’ farvel til Red Bull Racing har skabt en bølge af utilfredshed blandt hans mange fans, især i Mexico.
Holdet har oplevet en massiv nedgang i antallet af følgere på sociale medier, og situationen udvikler sig fortsat.
Da Red Bull Racing annoncerede, at Sergio Perez ikke ville være en del af holdet i 2025, udløste det stærke reaktioner.
Fans i Mexico, hvor Perez er en nationalhelt, tog nyheden som et personligt slag.
Det har ført til, at Red Bull Racing har mistet tusindvis af følgere på sociale medier.
Ifølge tal fra X og Instagram mistede teamet 120.000 følgere i de første syv timer efter annonceringen. Tallet vokser stadig.
Mange tidligere Red Bull-fans deler nu billeder og opslag, hvor de viser, at de har unfollowet holdet.
Samtidig strømmer det ind med støttemeddelelser til Sergio Perez, som fans hylder for hans præstationer og hans betydning for motorsport i Mexico.
I Mexico har Red Bulls beklædningssponsor Castore reageret hurtigt.
De forsøger nu at sælge ud af Perez-merchandise med store rabatter. Produkter som trøjer og kasketter sælges nu til priser, der er nedsat med op til 70-80 procent.
For mange fans føles dette som afslutningen på en æra.
Perez har været en central figur for Red Bull, ikke blot som en stærk kører, men også som en vigtig bro til det latinamerikanske marked.
Hans tid hos Red Bull har givet flere Grand Prix-sejre og øjeblikke, der har skabt stolthed i Mexico.
Derfor har hans farvel skabt spørgsmål om Red Bulls strategi og prioriteringer.
Red Bull Racing står nu over for en PR-krise i et marked, der har været en nøglefaktor for deres globale succes.
Mexicanske fans har været blandt de mest loyale under Perez’ tid på holdet.
Hans afgang sætter ikke kun spørgsmålstegn ved holdets forhold til fans, men også deres evne til at håndtere store kulturelle markeder.
Sergio Perez efterlader sig et imponerende eftermæle som den mest succesfulde mexicanske Formel 1-kører nogensinde.