Nogle kørere forlader Jeddah med fornyet tro på sæsonen, mens andre må tage et langt kig i spejlet.
Der var højspænding og lysglimt overalt, da Formel 1-feltet tørnede sammen i Saudi-Arabiens Grand Prix – og mens nattens kulisse satte scenen, var det Oscar Piastri, der stjal rampelyset.
Den unge australier fik ikke pole position, men hans eksplosive start fra P2 lagde grunden til hans tredje sejr i år.
I øjeblikket, hvor Verstappen overskred banens grænser og modtog en tidsstraf på fem sekunder, tog Piastri føringen og så sig ikke tilbage.
Det var ikke kun en triumf for McLaren, men også for Piastri personligt. For første gang i karrieren fører han nu VM-stillingen, og sejren cementerede hans status som et af sportens stærkeste navne i 2025-sæsonen.
Bag ham kæmpede flere for at finde fodfæste, og nogle havde mere at glæde sig over end andre.
Skuffelser hos rivaler
Lando Norris måtte se sin holdkammerat overhale ham i VM-stillingen. Et crash i Q3 sendte ham ned på en startplacering som nummer 10, og selv om han kæmpede sig flot op til fjerdepladsen, var det alligevel et Grand Prix, han helst vil glemme.
Verstappen, der startede fra pole, så længe ud til at have styr på tingene – men da tidsstraffen blev udmålt, forsvandt håbet om sejr.
Ifølge Formula1.com viste Verstappen tydeligt sin utilfredshed efter løbet, men valgte samtidig sine ord med omhu.
I pressezonen var han usædvanligt kortfattet og antydede, at han ikke kunne sige mere uden risiko for yderligere sanktioner.
Det er sjældent, man oplever den normalt så åbne hollænder vælge tavsheden – og det har sat spekulationerne i gang.
Ferrari havde til gengæld noget at smile af. Charles Leclerc leverede sit bedste løb i år og sikrede holdets første podieplacering i 2025.
Det skete med en klog strategi og fornem dækstyring, som gav ham overhånden over både Norris og Mercedes.
Overraskelser i feltet – og en ny realitet for flere hold
Hos Williams var der dobbelte point – noget, der begynder at ligne en ny virkelighed for det genopblomstrede team.
Carlos Sainz blev nummer otte, mens Alex Albon fulgte lige efter som nummer ni.
Sammen skubbede de Williams op som nummer fem i konstruktørernes mesterskab, hvor præmiepengene potentielt stiger til over 310 millioner kroner, hvis de holder placeringen.
En anden positiv historie kom fra unge Isack Hadjar, der trods en skuffende kvalifikation kørte sig til P10 og sin anden top-10 placering i år.
Samtidig måtte Mercedes sande, at deres topfart stadig halter bagud. George Russell og Kimi Antonelli sluttede som fem og seks – et acceptabelt resultat, men langt fra ambitionerne.
Fernando Alonso endte uden for pointene, men imponerede alligevel med en stærk kørsel til 11. pladsen i en Aston Martin, der i øjeblikket kæmper med farten.
Haas derimod skuffede stort – et tilbageslag, der potentielt kan koste dem millioner i sæsonens samlede udbytte.
Næste stop bliver Miamis Grand Prix søndag d. 4. maj.